17 dec 2018

Tre kommunikationskampagner får boost af Teknologipagten

Tre kommunikationskampagner får støtte af Teknologipagten, så de kan nå ud til endnu flere unge og inspirere flere danskere til at vælge en fremtid med en STEM-uddannelse på visitkortet.





Inspirerende film i biografen og målrettede digitale kampagner på sociale medier. Det er nogle af de ting, Engineer the Future, Medicoindustrien og Hands-on vil bruge de 1.200.000 kroner, som Teknologipagten har valgt at fordele mellem deres kommunikationsindsatser, på, så de kan booste deres indsats og effekt i 2019.

- Vi har analyseret markedet og valgt tre forskelligartede succesfulde kampagner ud, som hver især italesætter flere af de STEM-kompetencer, Teknologipagten og TeknologipagtRådet gerne vil give et ekstra løft i 2019. Det er vores forventning, at vi med disse midler giver de tre kampagner et markant boost, der kan hjælpe dem med at nå ud til endnu flere børn, unge og danskere på arbejdsmarkedet i 2019, siger Christian Vintergaard, der er er adm. direktør for Teknologipagten.

Fokus på at nå ud til flere 
Medtech Careers er nået ud til over 100.000 unge i 2018. Kampagnen får kontakt til målgruppen på sociale medier, via deres website og i jobannoncer. Kampagnen fokuserer på branding og på at rekruttere flere unge til en karriere indenfor medtechbrancen.

- Det har rigtig stor betydning for vores kampagne, at vi modtager midler fra Teknologipagten. Dels kan vi nå endnu bredere ud til kampagnens målgruppe, og gøre dem opmærksom på medtech-branchen. Dels kan vi i højere grad være med til at sikre, at endnu flere vil interessere sig for STEM, siger Peter Huntley, som er direktør hos Medicoindustrien.

Hands-on kampagnen skal hjælpe med at få endnu flere unge og voksne til at vælge en erhvervsuddannelse i industrien og samtidig løfte erhvervsuddannelsernes image. Kampagnen kører på de sociale medier, i annoncer og via virksomhedsbesøg:

- Med midlerne fra Teknologipagten kan vi booste vores kampagne ’Fremtiden er Faglært’, som er målrettet ufaglærte medarbejdere og virksomheder i industrien. Det har gjort det muligt for os at forlænge kampagneperioden, hvilket betyder, at vi kan nå endnu bredere ud, og kan bevare det momentum vi har skabt med de foreløbige kampagneaktiviteter, siger Thea Wanning, der er projektleder for Hands-on.

STEM skal tænkes ind tidligt
Engineer the Futures kommunikationskampagne dækker over en bred pallette af ting. Den kan opleves i biografen som inspirationsfilm med unge, der er i gang med ingeniørkarriere eller som annoncer på ved busstoppesteder og på skærme i S-togene.

 - Alt for få unge kender til de mange spændende livsbaner og karrieremuligheder, der åbner sig for dem, som vælger en ingeniøruddannelse. Med støtten fra Teknologipagten kan vi sikre, at endnu flere unge når at tænke ingeniør, inden de søger ind på en uddannelse. I Engineer the Future er vi glade for støtten og stolte over den store anerkendelse fra Teknologipagten, siger Ghita Wolf Andreasen, som er direktør i Engineer the Future.