20 maj 2020

Teknologipagten lancerer STEM-kampagne målrettet forældre til børn i udskolingen

Der er brug for, at flere får øjnene op for, at de kan gøre en konkret forskel og forandre verden med en STEM-baggrund. Derfor lancerer Teknologipagten en kampagne, som skal klæde forældrene til børn i udskolingen bedre på til at tage snakken om uddannelse med deres børn.

Læge. Advokat. Psykolog.

 

 

 

År efter år er nogle af de mest søgte uddannelser nogle af de store, klassiske, traditionelle uddannelser.

 

 

 

Samtidig ved vi, at nutidens unge mere end nogensinde før er optaget af vores fælles klima, plastic i verdenshavene, bæredygtig produktion af fødevarer og grøn energi.

 

 

 

Teknologipagten har undersøgt, hvordan – og med hvem – de unge taler om deres fremtidige uddannelsesvalg, og tallene taler deres tydelige sprog; der er et underskud af viden om, hvad STEM-uddannelser er, hvad man kan blive med en STEM-uddannelse, og hvad man konkret kommer til at arbejde med.

 

 

 

Derfor lancerer Teknologipagten en kommunikationskampagne under temaet ”En ny verden starter her” målrettet forældre til børn i udskolingen, så de kan være endnu bedre klædt på til at tale med deres børn om uddannelsesvalg – herunder især hvad man kan bruge en STEM-uddannelse til.

 

 

 

Det er nemlig med en STEM-uddannelse i hånden, at man fx kan være med til at komme med nye bud på, hvordan vi løser vores problemer med klimaforandringer, hvordan vi skaber mere bæredygtige byggerier eller hvordan vi fjerner plastic fra verdenshavene.

 

 

 

Kampagnen lanceres formelt af formand for TeknologipagtRådet, André Rogaczewski, som til daglig er CEO i Netcompany:

 

 


”I dag har vi brug for rigtig mange dygtige unge med talent. Specielt inden for naturvidenskab, teknologi, ingeniørfag og matematik har vi brug for dygtige unge, der går i den retning – eller bare delvist i den retning”, fortæller han i denne video:

 

 

 

Du kan se vores kampagnevideo, som sætter temaet for kampagnen og skal være med til at åbne for en fri og åben dialog om uddannelsesvalg, evner, drømme og mål, lige her:

 

 

Kampagnen vil desuden hvile på tre centrale grafikker til de sociale medier, som skal bruges til at drive trafik ind på vores kampagnesite: www.ennyverden.nu, hvor forældrene kan blive klogere på deres børn muligheder med en STEM-uddannelser, og hvor i landet man kan læse en STEM-uddannelse.

 

 

 

Vi glæder os til at få kampagnen ud at leve blandt forældrene, så vi kan hjælpe dem med at tage snakken om uddannelsesvalg med deres børn.