11 feb 2020

Lær de forskellige aktører i et skole-virksomhedssamarbejde at kende – og find ud af, hvordan I skaber det bedst tænkelige samarbejde

Teknologipagtens allerførste symposium blev afholdt i november 2019. Temaet var skole-virksomhedssamarbejde, og fokus var på at beskrive de forskellige aktørers indgang til skole-virksomhedssamarbejdet, så de forskellige aktører bedre kan forstå hinanden. Vi har samlet de vigtigste pointer fra dagen i det vedhæftede notat.

Hvem er de forskellige aktører i et skole-virksomhedssamarbejde, hvad er deres behov, og hvordan skaber man det bedst mulige samarbejde til gavn for alle aktører?


Det satte Teknologipagten sig i november 2019 for at undersøge sammen med en række partnere, eksperter og projekter på et symposium.


Dagen blev afviklet med faciliterede workshops, oplæg og plads til at lære andre aktører på skole-virksomhedsområdet at kende.


Resultatet er blevet et notat med både beskrivelser af de forskellige aktører (personaer), men også en række anbefalinger til, hvordan man kan forstå og skabe det bedst tænkelige samarbejde med de andre aktører, uanset om man er ansat i en kommune, er lærer eller ansat i en virksomhed.


Notatet kan downloades i sin helhed lige her (klik her) – og I er mere end velkomne til at dele det med kolleger, samarbejdspartnere og øvrige interessenter i jeres netværk, som I vurderer kunne have gavn af notatet i deres hverdag.


I 2020 er planen at afholde tre nye symposier, hvor fokus vil være:

  1. Piger og STEM.
  2. Opkvalificering og efter- og videreuddannelse.
  3. Grøn omstilling.


Vi glæder os til at møde jer senere på foråret, så vi endnu en gang kan blive klogere på et emne sammen.