Flere dimittender med digitale kompetencer

Ansvarlig projektpartner: Københavns Universitet

 

Formålet med projektet er at styrke de fagfaglige digitale kompetencer på SCIENCEs mere end 50 bachelor- og kandidatuddannelser, der fagligt spænder fra landskabsarkitektur til ren matematik. I respekt for faglige forskelligheder skal de studerende gives kompetencer til at benytte og udvikle state-of-the-art digitale metoder og værktøjer (inden for eksempelvis dataanalyse), der styrker og komplementerer deres kernefaglighed og ruster dem til et arbejdsliv i en digital og datadreven fremtid. Det generelle kompetenceløft suppleres løbende med at udvikle relevante uddannelsestilbud, der vil sikre uddannelse af flere egentlige (tværfaglige) IT-specialister og et godt udbud af virksomhedsrettet efteruddannelse inden for det digitale område med fokus på data science, kunstig intelligens og machine learning. Projektet er udviklet og startet i samarbejde med Digitaliseringsrådet ved SCIENCE på Københavns Universitet. 

Læs mere her.